måndag 6 juli 2009

nu mår datorn visst lite bättre

Tjenare!

Äntligen verkar det som om datorhelvetet fungerar lite bättre. Jag har ju inte ens velat starta igång eländet eftersom det tar en halvtimme bara att starta den! Tydligen var det något litet program i Norton som tyckte att han skulle jobba övertid och ta kraft från alla andra processer i datorn. men det var ju inte så lätt att lista ut när det knappt gick att komma in på datorn och se vad som var fel.

Tja, vad händer annas då?

Sommarlov är skönt. Konstigt nog känner jag mig fortfarande stressad. Jag har inte ens haft ro att komma igång med något bra stickprojekt! Katastrof. Jag börjar på saker men så tröttnar jag och lägger bort eller repar upp. Måste vara något som är fundamentalt fel med mig.

Funderade på en tur till Ullervad för att titta på garn men konstaterade att jag nog hellre borde rensa och plocka om lite i de garner som jag redan har.

Sedan var jag inne på MIZ blogg och blev lite sugen på att måla eget garn. Funderar på hur det skulle fungera med ullgarn eller om man måste ha bomullsgarn? Miz använder Färgkrafts färger i alla fall så då borde det väl funka på ullgarn? Hum! Vilket påminner mig om att prata med Anna-Lill och insistera på att hon håller en kurs med oss i garnfärgning i micro.

Det är inte bara datorn som fungerar igen, nu fungerar faktisk bilen oxå! Vi hade ju den otroliga turen att få in vatten i den så att den började mögla. Min käre sambo har dock varit så duktig att han har fixat detta och nu verkar det som om han oxå har löst hur vattnet kommit in i bilen. Bromsoket har han oxå fixat så att det inte gnisslar så när man åker. Undrar bara vad som kommer bli nästa katastrof vad gäller den där bilen?!

Idag är en sådan där dag när det är städ och plock som gäller. Jag håller på med tvätten och Torbjörnen damsuger. Vi blev tvugna att plocka isär handfatet och rensa lite där. Vattnet hotade att rinna över kanten iställer för att rinna ner där det ska. Mindre trevligt! Skönt att det är lite svalare när man gör sådana saker, fast jag vill allt ha tillbaka solen snart igen!

Dags att kolla om torktumlaren är klar och att se till att städa innan tvättiden är till ända.

Tjingeling!

2 kommentarer:

Pärlmudden sa...

Kul att se ett blogginlägg från dig!!
Ha det bra!!
KRAMELIKRAM

Smycka sa...

Välkommen åter syster!

Kram
Ulrica =o)